Hasznos tudnivalók

Mit jelentenek a méretezésben szereplő számok?

195/65 R15 88T

195: futófelület szélessége (mm)

65: az oldalfal magassága, a futófelület (195mm) 65%-a.

R: radiál abroncs

15: a felni átmérője coll-ban.

88: az abroncs terhelhetőségének indexe.

T: az abroncs sebességhatárának jelzése. T=max190 km/h; H=max210 km/h;

V = max240 km/h

Mit jelent az, hogy az abroncs acéltörött?

Ez kizárólag radiál abroncsokkal fordulhat elő. Ezeknek a gumiknak a futófelületében acélszövet húzódik, ami az aszfalttal való tökéletesebb együttműködést segíti. Amennyiben ez a szerkezeti elem megsérül és megszakad acéltörött abroncsról beszélünk, azonnal cserélendő.

Hogyan érzékelhető, hogy egy abroncs acéltörött?

A jelenség egyszerűen felismerhető. Amikor a kerék arra a pontra gördül, ahol a sérülés van, akkor –mivel az acélszövet a futófelületet merevíti- arra a pillanatra a gumi elveszíti a pontos úttartását és megmozdítja a kormányt. Ez folyamatos haladásnál úgy jelentkezik, hogy kb. 40 km/h-nál elkezdi intenzíven mozgatni a kormányt, majd kb. 60 km/h-nál elhagyja és általában már csak magasabb sebességtartományban jelentkezik.

Mit jelent a kerék centírózása pontosan?

Az autók kerekeinek centírózása a kerekek kiegyensúlyozatlanságának orvoslása. Mivel az abroncs nem homogén és nem tökéletes kört ír le forgás közben, ezért a centrifugális erő hatására vibrációt kelt a futóműben. Ez jelentkezhet a kormányon, nagyobb probléma esetében akár a karosszériában is észlelhető. Ezt az egyensúlyhiányt kell szakembereinknek keréksúlyokkal kiküszöbölniük. Fontos tudnivaló, hogy a centírhiba nem mindig érzékelhető, de a centrírozás hiányában fellépő vibráció fokozottabban koptatja a futómű alkatrészeit. Ezért ajánlott a rendszeres ellenőrzés.

Mi a különbség a nyári-, téli-, ill. négyévszakos gumik között?

Mint tudjuk a gumi melegben lágyul, hidegben keményedik, ridegebbé válik és csökken a tapadása. Ezért az egyik legfontosabb különbség az anyagukban rejlik, a téligumi sokkal lágyabb anyagból készül. Ezáltal az alacsonyabb téli hőmérsékleten is megőrzi jó tapadási tulajdonságait, viszont a nyári melegben túllágyul, sokat veszít a tapadásából, és fokozott kopás is jellemzi. A hőmérsékleti határ 7 fok.

Fontos különbség a mintázat jellege is, a téli sokkal erőteljesebb a havas útviszonyokban való nagyobb kapaszkodás miatt. Megfigyelhető a mintablokkok részekre bontása is, ami a futófelület hótól való gyorsabb megtisztulásért felelős.

A nyári abroncs ennél valamivel keményebb anyagból és szilárdabb mintablokkokból áll.

A négyévszak abroncsok ezen két tervezési irányvonal között húzódik. De fontos tudni, hogy a legjobb négyévszakos abroncs sem veszi fel a versenyt bármely téli abronccsal téli útviszonyok mellett.

Meddig téligumi a téligumi?

A téligumi mintamélységének el kell érnie a 4mm-ert. Ezután már hóban nem nyújt megfelelő tapadást.

Mikor kell lecserélni a nyári ill. téli gumi szettet?

Amikor a hőmérséklet tartósan 7 fok alatt van, a téli gumi biztonságosabb.

Az autó félrehúz mi okozhatja?

Az egyik oka a futómű rossz beállítása lehet, vagy az abroncs szerkezetének megnyúlása. Kérem, fáradjon be szervizünkbe és a futómű beállításával, és az abroncsok ellenőrzésével megoldjuk a problémát.